مشخصات آیفون ۱۴ و ۱۴پلاس

آیفون ۱۴ پلاس یک دستگاه با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی است که همراه آیفون ۱۴ با صفحه نمایش۶.۱ اینچی با دوربین دو گانه جدید به محصولات شرکت اپل اضافه شده که در کنار آیفون ۱۴ قرار می‌گیرد. از ویژگی های دیگر عمر باتری بالا و برای اولین بار در صنعت گوشی های هوشمند بکارگیری Emergency SOS از طریق ماهواره است.

آیفون 14 و آیفون 14 پلاس با یک سیستم دوربین قدرتمند دارای دوربین‌های جدید TrueDepth اصلی و جلو، دوربین Ultra Wide برای چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد، و Photonic Engine – یک خط تصویر پیشرفته است، عکس‌ها و ویدیوهای خیره‌کننده ای را می‌گیرند.هر دو مدل شامل تراشه A15 Bionic با پردازنده گرافیکی 5 هسته‌ای هستند که عملکرد و کارایی فوق‌العاده‌ای را برای کاری سخت ارائه می‌دهد و با حفظ حریم خصوصی و امنیت داخلی طراحی شده است. آیفون 14 و آیفون 14 پلاس قابلیت‌های ایمنی حیاتی مانند تشخیص تصادف و اضطراری را معرفی می‌کنند. SOS از طریق ماهواره،که اولین بار در صنعت تلفن های هوشمند اتفاق می افتد.آیفون 14 و آیفون 14 پلاس در رنگ های starlight,blue,midnight,purple,RED درظرفیت های ذخیره سازی 128، 256 و 512 گیگابایتی در دسترس خواهند بود.هر دو گوشی دارای دوربین اصلی قدرتمند جدید با جهش بزرگ در عملکرد در نور کم، قابلیت های اتصال پیشرفته با 5G و eSIM و عملکرد باورنکردنی با پردازنده A15 Bionic هستند که به افزایش عمر باتری کمک می کند. همه این‌ها، با iOS 16 ادغام شده‌اند،که آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس را دوست داشتنی‌تر می کند.

Ten iPhone 14 and iPhone 14 Plus devices arranged in an arc-like shape are shown.

دو آیفون 14 و آیفون 14 پلاس دارای بدنه آلومینیومی بادوام و با پنج رنگ براق و زیبا طراحی شده است.هر دو مدل دارای طراحی داخلی به روز شده برای عملکرد حرارتی بهتر، نمایشگرهای فوق العاده Super Retina XDR با فناوری OLED هستند که از 1200 نیت حداکثر روشنایی HDR، Dolby Vision پشتیبانی می کند.آیفون 14 و آیفون 14 پلاس همچنین دارای قاب جلویی محافظ سرامیکی بادوام هستند(منحصر به فرد آیفون و محکم تر از هر شیشه گوشی هوشمند دیگری ) مقاوم در برابر و آب  و گرد و غبار است.

آیفون 14 و آیفون 14 پلاس با دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی جدید با سنسور بزرگتر و پیکسل های بزرگتر، دوربین جلوی TrueDepth جدید، دوربین فوق عریض برای ثبت بیشتر صحنه و موتور فوتونیک استاندارد جدیدی را برای ضبط عکس و فیلم معرفی می کنند. که یک جهش بزرگ در عملکرد در نور کم به حساب می‌آید.

 

The new 12MP Main camera is shown on iPhone 14 and iPhone 14 Plus.

از طریق ادغام عمیق سخت افزار و نرم افزار، Photonic Engine عملکرد متوسط تا کم نور را برای عکس ها در همه دوربین ها شرکت اپل بهبود داده است.Photonic Engine این افزایش چشمگیر کیفیت را با استفاده از Deep Fusion در مراحل اولیه فرآیند تصویربرداری برای ارائه جزئیات فوق‌العاده، حفظ بافت‌های ظریف، ارائه رنگ بهتر و حفظ اطلاعات بیشتر در یک عکس، امکان‌پذیر می‌سازد.

یک دوربین اصلی جدید با دیافراگم بزرگتر ƒ/1.5 و پیکسل‌های 1.9 میکرومتر، بهبود عکس و فیلم را در همه حالات نوری برای جزئیات بهتر و انجماد حرکت، نویز کمتر، زمان‌های نوردهی سریع‌تر و تثبیت‌کننده اپتیکال با تغییر سنسور امکان‌پذیر می‌کند.یک دوربین TrueDepth جلوی جدید با دیافراگم ƒ/1.9 که عملکرد بهتری را در نور کم برای عکس‌ها و ویدیوها فراهم می‌کند. با استفاده از فوکوس خودکار برای اولین بار، می‌تواند در نور کم حتی سریع‌تر فوکوس کند و عکس‌های گروهی از دورتر بگیرد.یک حالت اکشن جدید برای ویدیویی با ظاهری فوق‌العاده صاف که با لرزش‌ها، حرکت و لرزش‌های قابل توجه تنظیم می‌شود، حتی زمانی که ویدیو در وسط اکشن ضبط می‌شود.دوربین فوق عریض، چشم‌اندازی منحصربه‌فرد برای عکس‌های وسیع‌تر و بهبود عکس‌های در نور کم با Photonic Engine ارائه می‌دهد.یک فلاش True Tone بهبودیافته که 10 درصد روشن‌تر است و یکنواختی بهتری برای روشنایی ثابت‌تر دارد.حالت سینمایی، اکنون در 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و 4K با سرعت 24 فریم در ثانیه در دسترس است.Dolby Vision HDR یکپارچه، فقط در آیفون موجود است.

کل سری آیفون 14 قابلیت های ایمنی پیشگامانه ای را معرفی می کند که می تواند در مواقع ضروری کمک های اضطراری را ارائه دهد.با شتاب‌سنج دو هسته‌ای جدید که قادر به تشخیص اندازه‌گیری نیروی G تا 256Gs و ژیروسکوپ جدید با دامنه دینامیکی بالا است، Crash Detection در آیفون اکنون می‌تواند تصادف شدید خودرو را تشخیص دهد و هنگامی که کاربر بیهوش است یا قادر به انجام آن نیست، به‌طور خودکار خدمات اضطراری را شماره‌گیری می‌کند. این قابلیت‌ها بر روی قطعات موجود، مانند فشارسنج، که اکنون می‌تواند تغییرات فشار کابین را تشخیص دهد، GPS برای ورودی اضافی برای تغییرات سرعت، و میکروفون، 5 که می‌تواند صداهای بلندی را که در تصادفات شدید خودرو مشخص می‌شود، تشخیص دهد، ساخته شده است. الگوریتم های حرکتی پیشرفته طراحی شده توسط اپل که با بیش از یک میلیون ساعت رانندگی در دنیای واقعی و داده های رکورد تصادف آموزش داده شده اند، دقت بهتری را ارائه می دهند.

An iPhone screen reads “It looks like you’ve been in a crash” and lets the user know the device will trigger an emergency SOS if the user doesn’t respond.

تشخیص تصادف از اجزای تخصصی جفت شده با الگوریتم‌های طراحی شده توسط اپل برای تشخیص تصادف شدید خودرو استفاده می‌کند و هنگامی که کاربر بیهوش است یا نمی‌تواند به آیفون خود دسترسی پیدا کند، به‌طور خودکار خدمات اضطراری را شماره‌گیری می‌کند.

 

An iPhone screen reading “Emergency SOS via Satellite” instructs the user to be outside to get a connection, cautions that messages will take longer to send, and prompts users to answer questions to help get a faster response.

A15 Bionic عملکرد باورنکردنی را برای آیفون 14 و آیفون 14 پلاس به ارمغان می آورد. پردازنده گرافیکی 5 هسته‌ای که هنوز هم سریع‌تر از همه رقبا است و گرافیک نرم‌تری را برای برنامه‌های ویدیویی و بازی‌های با کارایی بالا فعال می‌کند و ویژگی‌های دوربین باورنکردنی مانند موتور فوتونیک و حالت سینمایی را در اختیار شما قرار می‌دهد، در حالی که عمر باتری قابل‌توجهی را ارائه می‌کند و از حریم خصوصی محافظت می‌کند.پردازنده ۶ هسته ای وظایف سخت را به آرامی و کارآمد انجام می دهد و موتور عصبی 16 هسته ای قادر به انجام 15.8 تریلیون عملیات در ثانیه است و محاسبات یادگیری ماشینی سریع تر را برای ویژگی های iOS 16 و تجربه برنامه های شخص ثالث امکان پذیر می کند.

آیفون دانلود و آپلود فوق‌العاده سریع، پخش جریانی بهتر و اتصال بی‌درنگ با 5G را به کاربران ارائه می‌دهد تا به آنها در تماس، اشتراک‌گذاری و لذت بردن از محتوا کمک می کنند.پشتیبانی از 5G در آیفون اکنون به بیش از 250 شریک اپراتور در بیش از 70 بازار در سراسر جهان، با پشتیبانی گسترده از شبکه های مستقل گسترش یافته است. eSIM به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی برنامه های موجود خود را به صورت دیجیتالی متصل یا سریع انتقال دهند، جایگزین ایمن تری برای سیم کارت فیزیکی است و امکان چندین طرح تلفن همراه را در یک دستگاه واحد فراهم می کند.

اواخر پاییز امسال، برای اولین بار، +Apple Fitnessبرای همه کاربران آیفون در دسترس خواهد بود تا در 21 کشوری که در آن ارائه می شود، مشترک شوند و از آن لذت ببرند، حتی اگر اپل واچ نداشته باشند.کاربران آیفون به کل سرویس شامل بیش از 3000 تمرین و مدیتیشن به سبک استودیویی دسترسی خواهند داشت که همگی توسط یک تیم متنوع و فراگیر از مربیان هدایت می شوند.

 

An Apple Fitness+ trainer leads a workout.

 

آیفون 14 و آیفون 14 پلاس دارای iOS 16 هستند که یک صفحه قفل بازسازی شده به همراه ویژگی‌های ارتباطی، اشتراک‌گذاری و هوشمندی جدید ارائه می‌دهند که روی هم رفته نحوه تجربه کاربران از آیفون را تغییر می‌دهند.صفحه قفل شخصی‌تر، زیباتر و مفیدتر از همیشه با جلوه‌ای چندلایه است که به طرز هنرمندانه‌ای سوژه‌های عکس‌ها را در مقابل زمان قرار می‌دهد و ویجت‌های جدید طراحی شده که اطلاعات را در یک نگاه ارائه می‌دهد. برای الهام گرفتن از Lock Screen، گالری کاغذ دیواری طیف وسیعی از گزینه‌ها را ارائه می‌دهد، از جمله مجموعه‌های اپل، تصویر زمینه آب و هوا برای مشاهده شرایط آب و هوای زنده که در طول روز تغییر می‌کنند، تصویر زمینه نجومی برای نماهایی از زمین، ماه و منظومه شمسی، می‌باشد.با پیام‌ها، کاربران اکنون می‌توانند پیام‌های ارسالی اخیر را ویرایش یا به خاطر بیاورند و مکالمات را به‌عنوان خوانده نشده علامت‌گذاری کنند تا بعداً دوباره به آن‌ها مراجعه کنند.

 

آیفون 14 و آیفون 14 پلاس برای به حداقل رساندن تأثیر آنها بر محیط زیست طراحی شده‌اند، از جمله خطوط آنتنی که از بطری‌های آب پلاستیکی استفاده می‌کنند که از نظر شیمیایی به مواد قوی‌تر و با کارایی بالاتر تبدیل شده‌اند. مدل‌های آیفون 14 همچنین از 100 درصد عناصر خاکی کمیاب بازیافتی در همه آهن‌رباها، از جمله آنهایی که در MagSafe استفاده می‌شوند، و 100 درصد تنگستن بازیافتی استفاده می‌کنند. هر دو مدل همچنین شامل 100 درصد قلع بازیافتی در لحیم کردن چندین برد مدار چاپی و 100 درصد طلای بازیافتی در آبکاری بردهای مدار چاپی متعدد و سیم همه دوربین‌ها هستند. در بسته بندی های مبتنی بر فیبر از پوشش پلاستیکی بیرونی استفاده نمی شود و اپل را به هدف خود برای حذف کامل پلاستیک از تمام بسته بندی ها تا سال 2025 نزدیک می‌کند.اپل تا سال 2030 قصد دارد در کل زنجیره تامین تولید خود و تمام چرخه های عمر محصول، 100 درصد کربن خنثی باشد. این بدان معناست که هر دستگاه اپل فروخته شده، از تولید قطعات، مونتاژ، حمل و نقل، استفاده از مشتری، شارژ، تا بازیافت و بازیابی مواد، تأثیری بر آب و هوا و محیط زیست نداشته باشد.

admintaha
ارسال دیدگاه